Kemény versenynap, szoros eredményekkel (+ fotók)

2019. szeptember 30. 16:58
Kemény versenynap, szoros eredményekkel (+ fotók)
19 megye, 38 versenyzője mérte össze tudását a XV. Ludrovszky Gyula Polgárőr Közlekedébiztonsági Verseny országos döntőjén, amelynek az elmúlt évekhez hasonlóan, a Magyar Autóklub közlekedéstechnikai centruma adott otthont.

Pausz Ferenc, az OPSZ Közlekedési alelnöke nyitotta meg a rendezvényt és köszöntötte az ország minden részéről érkező polgárőröket. Beszédében külön kitért arra, hogy a versenyzésen, a közösen töltött nap mellett a szakmaiság mennyire fontos, hiszen mindez a hétköznapok feladatellátását is befolyásolja.
– Nagy örömömre szolgál, hogy tizenötödik alkalommal köszönthetek mindenkit itt, a Magyar Autóklub vezetéstechnikai centrumában. További képek itt, illetve a FotóalbumbanEgy nagyon jó hangulatú napot tölthetünk most el a szakmaiság jegyében, hiszen most minden jelenlévő számot adhat elméleti és gyakorlati tudásáról és a legjobbak értékes jutalomban részesülnek majd. Azonban nem szabad megfeledkezni arról, hogy mennyire fontos a polgárőrök szakmai felkészültsége a hétköznapok során is, hiszen csak így tudják hatékonyan ellátni önként vállalt feladataikat – mondta Pausz Ferenc.

A Budapesti Rendőr-főkapitányság munkatársai, mint a rendezvény főszervezői ezúttal sem voltak híjján a fondorlatos feladatoknak, amellyel próbára tették a versenyzők közlekedési ismereteit, valamint szakmai felkészültségüket. A közlekedési- és szakmai elméleti feladatok írásbeli tesztsorával indult az egész napos verseny, ahol mindkét területről számot kellett adni a tudásukról. Ezt követően a már hagyományosnak számító szimulátoros versenyállomás következett, ahol a virtuális valóság segítségével kellett vezetéstechnikai feladatokat megoldaniuk az indulóknak, akik mind egyéniben, mind pedig csapatban is versenyeztek.
További képek itt, illetve a FotóalbumonA valódi gyakorlati elemek csak ezek után következtek, hiszen egy igen kemény ügyességi pályán kellett megmutatni a csapatoknak, hogy mit tudnak a volán mögött. A Magyar Autóklub pályáján igencsak fifikás feladatok vártak a gépkocsivezetőkre, hiszen a szlalom mellett a tolatást, a bólyák közötti manőverezést is tartalmazta a versenypálya, ahol talán a legnehezebb pont a rántópados szakasz volt, amelyen nehéz volt megzabolázni az elszabadult járművet.

A szakmai elméletet a gyakorlatban is be kellett mutatnia a polgárőröknek. Egy szimulált baleseti helyzetben egy segédmotor kerékpárt vezető hölgynek ütközött egy autós, aki igencsak gyanúsan kezdett el viselkedni a polgárőrök megérkezésekor. A feladat nem volt könnyű, hiszen a pályabírók igen csak sok csavart tettek a feladatba. Így történhetett meg az is, hogy lába kélt a járőrautónak.

A kemény versenynap vége igen szoros eredményeket hozott. Az egyéni és csapatverseny eredménytáblája az alábbiak szerint alakult:

  • Legjobb elmélet – Marekkel Tibor
  • Legjobb gyakorlat – Barcza László

Egyéni:

  1. Barcza László
  2. Marekkel Tibor
  3. Tóth Ernő

Csapat:

  1. Budapest (Balogh Noémi, Montskó László)
  2. Veszprém megye (Barcza László, Joó Csaba)
  3. Fejér megye (Marekkel Tibor, ifj. Marekkel Tibor)

További képek itt, illetve a Fotóalbumban
További képek itt, illetve a Fotóalbumban